Dag 5 / 1 : dinsdag 3 okt wisseldag Sportkunde / Sportstudies en ALO / ALO-Pabo

Alle klassen Sportkunde & Sportstudies, Ardennen 2023

Dinsdag 3 oktober 2023    I   Tuesday October 3rd, 2023

(English below) Vandaag is de grote wisseldag. De Sportkunde en Sportstudies klassen doen de laatste activiteiten en wandeltochten, en vertrekken rond 13:00 richting Maastricht.

De ALO en ALO-Pabo klassen komen rond 15:00 aan in de Ardennen, en beginnen dan aan het 5-daagse avontuur!

Today is the big changeover day. The Sport Science and Sport Studies classes do the final activities and hikes, and leave for Maastricht around 13:00.

The ALO and ALO-Pabo classes will arrive in the Ardennes around 15:00, and then start their 5-day adventure!

ALO klas 1A

Al glimlachend komen de bazen van 1A de trein uit. Dezelfde groep in een nieuwe omgeving. Uit de comfort zone, nieuwe dingen proberen, samen avonturen beleven! Na wat gerommel en geschuif met de tassen van minstens 20 kilo, gaat de groep lekker op z’n eigen tempo de berg op. 12 kilometer en meer dan genoeg snacks verder eindigt de groep op de top van een prachtige heuvel. Na bizar sleutelwerk van Corné, Mariëlle, Oebele en Naomi staat er de mooiste latrine (wc) in jaren, het kampvuur werd gesponsord door brute kracht van Tom en Tim en de rest heeft een bivak van jewelste gebouwd. Na een prachtige afsluiting bij het kampvuur zit de eerste dag erop!

ALO klas 1B

Hallo Beste ouders en thuiszittenden,

Op dinsdag 3 oktober begon ons avontuur met de treinreis richting de ardennen.
In de vroege ochtend begon 1Beter met vol enthousiasme aan de reis. Liedjes zingend in de trein reden we richting Maastricht met vermoeide kopjes. Daar aangekomen gingen we met zijn allen door in de veel te kleine coupes met onze veel te grote rugtassen. Eenmaal aangekomen in de ardennen op het laatste treinstation, begonnen we gelijk aan een oneindige wandeling. Terwijl sommige hun best deden zoveel mogelijk op het pad te blijven, probeerde andere zoveel mogelijk tussenweggetjes te vinden. Sommige slaagden daarin, andere niet zo. Door bergen en dalen, door modder en koeienvlaaien zijn we na 2/3 uur op onze eerste kampeerplek aangekomen. Bij aankomst gingen we natuurlijk gelijk weer aan de bak met het klaarmaken van onze slaapplaatsen en het verzamelen van hout voor ons kampvuur. Nadat dat gedaan was konden we gaan eten. Het beloofd nog een leuke avond te worden…

ALO klas 1C

Door student(en) ALO1C
Lieve dagboek,
Vandaag hebben we een heel eind gelopen en dat viel wel mee. Hierdoor hebben we veel kunnen praten en veel met elkaar kunnen delen waardoor we elkaar beter hebben leren kennen. Na een lange reis zijn we bij de bivak aangekomen en zijn we aan de slag gegaan met een vuurtje, wc en de bivak. Hierna zijn we gaan eten met elkaar en zijn we bij het vuur gaan zitten voor de dag evaluatie, waar nu ook nog gezeten wordt.

Groetjes

ALO-Pabo klas 1A

Na een lange trein reis mogen de blije studenten eindelijk spelen in de Ardennen. De gespannen koppies gaan al gauw over in gesprekken op (student) niveau. Na een uurtje lopen, mogen we de Ourthe oversteken met onze zelf gemaakt vlotjes. Dat gaat verrassend goed. De dames nemen het voortouw en hebben een zeewaardig schip gebouwd. Stein ontpopt zich als knoop meester, Martijn als opzichter en Wiemert probeert z’n eigen brug te bouwen van gevonden kiezelstenen. Nadat Bas iedereen aan de overkant veilig op de oever heeft gekregen want nog een hike van een uurtje omhoog. Moe maar voldaan komt de klas als geheel aan op de bivak om daar een eigen Landal park op te bouwen. Lekker eten, kampvuur en op naar de volgende dag.

ALO-Pabo klas 1B
Hallo allemaal, graag nemen wij jullie mee in onze eerste dag in de Ardennen. Na een lange treinreis werden we rond 14.45 uur opgewacht op het station door onze docenten en begeleiders. We zijn gelijk op pad gegaan en hebben een heel eind gewandeld. Rond 19.00 uur kwamen we aan op onze bivak en kregen we instructie hoe wij onze slaapplaats konden klaarmaken en hebben we een heerlijke kampvuurtje gemaakt. We hebben het erg gezellig met elkaar. Op naar morgen!

ALO-Pabo klas 1C

Onze dag begon vandaag nog in ons eigen bedje in Nederland. Na een lange rit waren we aangekomen in Poulseur. Hier stonden onze begeleiders ons op te wachten. Vanaf hier zijn we gaan lopen richting onze bivak plaats. Onderweg hadden we een aantal obstakels, zo zijn de schoenen van Jesse na nog geen drie kilometer gesneuveld. Na een snelle pitstop kon ook Jesse weer door. Eenmaal aangekomen op de locatie, werd er van ons verwacht dat we een bivak gingen bouwen, dit viel ons niet tegen. Na het eten het kampvuur voorbereid en zijn we heel benieuwd wat er ons morgen te wachten staat.
Groetjes Jesse en Derwin!